Utamakan Parti, Insya-Allah Kita menang, Salleh Beritahu BN

Salleh Said Keruak berkata sebagai pemimpin yang berjiwa rakyat, usaha untuk memartabatkan masyarakat adalah agenda utama BN.

KOTA KINABALU : Bekas ketua menteri Sabah Salleh Said Keruak berkata, Barisan Nasional (BN) perlu mengamalkan sistem berparti bagi memastikan gabungan itu kembali berkuasa sepenuhnya.

Katanya, fokus utama BN adalah mengutamakan parti, perkukuhkan perpaduan dan  membina kekuatan bersama.

“BN yang sudah berdekad lama berpengalaman memerintah perlu berhempas-pulas untuk memenangi PRU15 agar kestabilan politik dapat dicapai.

“Kekuatan parti adalah kesetiaan pemimpin dan ahli kepada parti.-ADVERTISEMENT-Ads by 

“Keutamaan terhadap parti adalah faktor kemenangan BN terajui negara demi kestabilan dan kemakmuran,” katanya di Facebook.

Salleh yang juga ADUN Usukan berkata, sebagai pemimpin yang berjiwa rakyat, usaha untuk memartabatkan masyarakat adalah agenda utama BN.

Katanya, pemimpin BN tidak harus leka dan cuai dalam membantu menyelesaikan masalah rakyat.

“Kehadiran Umno dan BN dalam arus politik negara amat penting, kita punya kekuatan dengan gerak kerja akar umbi yang tidak pernah putus asa membanting tulang bekerja.

“Ingatlah, jika parti diutamakan, perpaduan diperkukuhkan Insya-Allah kemenangan akan berpihak pada kita untuk sekali lagi menerajui Malaysia demi pembangunan dan kestabilan.

“Parti tidak boleh bersendirian, ia haruslah dibina dengan perjuangan yang ikhlas demi pembangunan rakyat,” katanya. – FMT

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *