Warisan Tanding Semua Kerusi Parlimen Perlis, 6 Kerusi DUN

Warisan dilancarkan di Perlis Jun lepas dan PRU15 adalah kali pertama parti itu bertanding di negeri berkenaan.

KANGAR: Warisan akan bertanding di semua tiga kerusi Parlimen, dan enam daripada 15 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Perlis pada pilihan raya umum ke-15 (PRU15), kata Pengerusi Warisan Perlis Abdul A’zib Saad.

Beliau berkata kerusi Parlimen itu ialah Arau, Padang Besar dan Kangar, manakala enam kerusi DUN yang bakal ditandingi akan diumumkan setelah mendapat persetujuan daripada Presiden Warisan Mohd Shafie Apdal.

“Senarai nama calon telah diserahkan kepada pucuk pimpinan parti dan akan diumumkan dalam masa dua atau tiga hari lagi,” katanya ketika dihubungi Bernama hari ini, serta memberi bayangan dua calon DUN yang ditampilkan adalah anak muda tempatan berumur di bawah 30 tahun.

Warisan dilancarkan di Perlis pada Jun lepas oleh Shafie, dan PRU15 merupakan kali pertama bagi parti yang diasaskan di Sabah itu bertanding di Perlis.-ADVERTISEMENT-Ads by 

Perlis mempunyai 15 kerusi DUN. Sebelum pembubaran DUN penggal ke-14 pada 14 Okt, 10 kerusi diwakili Barisan Nasional (BN), tiga PKR dan dua PAS.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 19 Nov sebagai tarikh pengundian bagi PRU15, penamaan calon pada 5 Nov dan pengundian awal pada 15 Nov. – BERNAMA

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *