GRS Kemuka Pendaftaran Sebagai Gabungan Politik Kepada RoS – Masidi

Masidi Manjun

KOTA KINABALU : Gabungan Rakyat Sabah (GRS) telah mengemukakan pendaftaran untuk menjadi sebuah gabungan politik yang sah kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) dua minggu lepas, kata Timbalan Ketua Badan Pimpinan Bersatu Sabah Datuk Masidi Manjun.

Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Sabah itu berkata pada masa ini GRS sedang menyediakan beberapa perkara yang diminta RoS dan berharap pendaftaran gabungan itu akan diselesaikan secepat mungkin.

“Kita masih tunggu (proses pendaftaran), mereka (RoS) ada minta ‘butiran lanjut’ tetapi kami masih belum berikan lagi,” katanya pada sidang media selepas merasmikan program suntikan vaksin COVID-19 kepada kanak-kanak dan dos penggalak di Wisma Innoprise di sini hari ini.

Pada 26 Feb lepas, Ketua Menteri Datuk Hajiji Noor yang juga Pengerusi GRS dilaporkan berkata gabungan itu akan didaftarkan dalam masa terdekat bagi memastikan kerjasama antara parti politik yang mendukung kerajaan negeri pada masa ini dapat terus dimantapkan.

Hajiji berkata pendaftaran GRS sebagai gabungan politik yang sah atas kemahuan parti komponen juga adalah bagi memastikan usaha kerajaan negeri menjaga kepentingan rakyat Sabah berjalan lancar.

GRS dianggotai parti daripada Perikatan Nasional (Bersatu, Parti Solidariti Tanah Airku, Parti Progresif Sabah, PAS dan Gerakan), Barisan Nasional (UMNO, MCA, MIC, Parti Bersatu Rakyat Sabah) dan Parti Bersatu Sabah. – BERNAMA

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *