Cemburu Kekasih Selalu Dicium Anak Kandungnya, Lelaki Ini Cekik Budak 4 Tahun Sampai Mati

Seorang lelaki tergamak membunuh anak kandung teman wanitanya yang berusia empat tahun sehingga mati kerana cemburu yang melampau. 

Suspek, Alisaba Nazara, 41, membunuh mangsa pada Khamis, 21 November 2019 di rumah di Dusun II Desa Ujung Labuhan, Sumatera Utara.

Ibu mangsa, Dordila S, 35, bekerja sebagai tukang cuci, menjalinkan hubungan dengan Nazara sejak enam bulan lalu dan baru tinggal bersama selama dua minggu. 

Pada hari kejadian, Dordila pergi bekerja dan meninggalkan anaknya bersama dengan Nazara. Kira-kira jam 10 pagi, suspek memandikan mangsa kemudian dipakaikan baju dan bedak.

Sejam kemudian, mangsa tidur di bilik sebelum didatangi suspek pada jam 12 tengah hari lalu menekup mulut dan hidung mangsa dengan kedua tangannya. 

“Dia tidak meronta-ronta. Saya buat semua itu lebih kurang setengah jam lah,” katanya ketika disoal wartawan Kompas di balai polis, sehari selepas kejadian. 

Jam 1 petang, Dordila pulang ke rumah dan bertanya di mana anaknya sebelum mendapati mangsa tidak sedarkan diri dan ada kesan lebam di badan.

Dordila kemudian mengajak Nazara membawa mangsa pergi ke hospital. Tetapi Nazara berkata, anaknya sudah meninggal dunia. Namun Dordila bertegas mahu membawa anaknya ke hospital. 

Setelah diperiksa, doktor menemui kesan lebam di pipi kanan dan kiri serta bekas cekikkan di leher mangsa. PIhak hospital terus melaporkan kejadian itu kepada polis pada jam 3 petang. 

Susulan itu, polis merampas sejumlah bahan bukti. Ibu dan bakal bapa tiri mangsa ditahan untuk membantu siasatan. 

Nazara mengaku telah membunuh mangsa kerana cemburu melihat kanak-kanak itu mencium ibu kandungnya, yang juga merupakan kekasihnya. 

“Aku cemburu dengan dia kerana kami sudah dua minggu tinggal bersama,” katanya yang juga menjelaskan ketika kejadian dia seperti terdengar bisikan suara yang menyuruh dia membunuh mangsa. 

Nazara juga mengaku dia berada dalam keadaan separuh sedar ketika melakukan perbuatan itu. 

“Waktu itu saya tidak sedar. Saya terus cekik dia guna tangan kanan dan kiri yang menekup mulut dan hidungnya selama 30 minit.

Saat saya melakukan perbuatan itu, saya memang tidak sedar,” jelasnya. 

Sementara itu jiran juga mendedahkan pasangan itu sering bertengkar kerana suspek tidak gemar melihat kekasihnya bersama lelaki lain di tempat kerja. 

Kes masih dalam siasatan dan suspek bakal berdepan dengan hukuman penjara maksimum 15 tahun jika didapati bersalah atas tuduhan membunuh mangsa. 

Sumber: Tribun News

4086