ADUN Sebatik Kunjungi TM Wilayah Sabah Bincang Masalah Capaian Internet

Rombongan ADUN Sebatik mengadakan kunjungan ke pejabat Dato Sainal Haji Mohd Amin.

KOTA KINABALU: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sebatik, Tuan Hassan A Gani Pg Amir mengadakan kunjugan dan pertemuan dengan Pengurus Besar Telekom Malaysia Berhad Sabah, Dato Sainal Haji Mohd Amin bagi membincangkan masalah capaian internet dan talian telefon di kawasan Sebatik.

Perjumpaan itu diadakan sebagai  kesinambungan lawatan ke kawasan yang memerlukan capaian internet dan talian telefon di kawasan luar bandar di Sebatik, katanya.

Menurut beliau, pihak TM mengalu-alukan lawatan YB dan juga mencadangkan beberapa perkara untuk bekerjasama dengan  pihak DUN terutama sekali dalam hal komunikasi termasuk kemudahan unify.

Antara perkara yang turut dibincangkan dalam pertemuan itu ialah peluang latihan dalam bidang telekomunikasi, kejuruteraan telekomunikasi, pemasaran dan peluang pekerjaan di TM.

Selain itu, turut dibincangkan ialah cadangan mengadakan kursus pemasaran dalam talian untuk belia terutama yang  menceburi bidang perniagaan.

Kata Hassan, pihak TM juga menawarkan peluang untuk menjadi resaller/jurujual produk TM untuk golongan belia.

Beliau juga diberitahu mengenai hasrat TM untuk menjadikan Pulau Sebatik sebagai pilot projek berhubung dengan capaian internet melalui teknologi gelombang radio.

Sebagai wakil rakyat di kawasan itu, beliau mengalu-alukan cadangan TM dan peluang yang diberikan kepada golongan belia.

Selain itu, beliau berharap masalah capaian internet dan kemudahan telefon di kawasan Sebatik dapat diatasi. – Utusan Borneo

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *