Hujan, Ribut Petir Diramal Pada Aidilfitri

KUALA LUMPUR : Jabatan Meteorologi Malaysia meramalkan hujan dan ribut petir di beberapa kawasan di Semenanjung dan Malaysia Timur pada hari pertama dan kedua Aidilfitri, dijangka 22 dan 23 April ini.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan Pusat Operasi Cuaca dan Geofizik Nasional MetMalaysia, hujan diramalkan di Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak, barat Johor dan Sabah (bahagian Kudat dan Sandakan) pada pagi 22 April.

Pada sebelah petang pula, hujan dan ribut petir diramalkan di beberapa tempat membabitkan Perak, Selangor, Kuala Lumpur, Putrajaya, Negeri Sembilan, Melaka, Johor dan bahagian pedalaman dan pantai barat Sabah .

Turut dijangka mengalami hujan dan ribut petir pada petang hari pertama Aidilfitri termasuk beberapa tempat di Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Kelantan, Terengganu, Pahang, Sarawak (bahagian Kuching, Serian, Samarahan, Sri Aman, Miri dan Limbang) serta Sabah (bahagian Sandakan dan Tawau).

Pada sebelah malam, hujan diramalkan di satu atau dua tempat di Sarawak (bahagian Sri Aman, Betong, Kapit, Miri dan Limbang), Sabah (bahagian pedalaman, pantai barat dan Sandakan) serta Labuan.

Sementara itu pada 23 April, dijangka hari kedua Aidilfitri, hujan diramalkan di satu atau dua tempat di kawasan pantai Sabah (bahagian Kudat dan Sandakan).

Hujan dan ribut petir dijangka berlaku di beberapa tempat di sebelah petang, melibatkan Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor, Kuala Lumpur, Negeri Sembilan, Putrajaya, Melaka, Johor dan bahagian pedalaman dan pantai barat Sabah.

Sementara itu, satu atau dua tempat di Kelantan, Terengganu, Pahang, Sarawak (Kuching, Serian, Samarahan, Kapit, Miri dan Limbang) dan Sabah turut dijangka mengalami hujan dan ribut petir.

Pada sebelah malam, MetMalaysia meramalkan berlaku hujan di satu atau dua tempat di Perak, Selangor, Kuala Lumpur, Putrajaya, Negeri Sembilan, Sarawak (bahagian Sri Aman, Betong, Sarikei, Sibu, Bintulu, Kapit, Miri dan Limbang, Sabah (bahagian pedalaman dan pantai barat) serta Labuan.

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *