PRU15: GRS-BN Tubuh Jentera Pilihan Raya Bersama Di Tuaran

TUARAN : Gabungan Rakyat Sabah (GRS) dan Barisan Nasional (BN) akan membentuk jentera pilihan raya bersama di Sulaman dan Pantai Dalit bagi memastikan kemenangan calon kerusi Parlimen Tuaran, Datuk Joniston Bangkuai.

Pengerusi GRS merangkap Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Hajiji Noor, berkata kedua-dua pihak perlu berusaha gigih bagi memastikan calon GRS menang selesa pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) pada 19 Nov ini.

Berucap pada majlis perhimpunan bersama pemimpin UMNO Tuaran dan Bersatu Tuaran di Dewan Seri Sulaman di sini, hari ini, Hajiji berkata keputusan meletakkan Joniston, yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kiulu daripada Parti Bersatu Sabah (PBS) dibuat demi kepentingan rakyat di kawasan tersebut.

Beliau berkata GRS ditubuhkan atas faktor persefahaman dan sudah tiba masanya semua pihak bekerjasama bagi membangunkan negeri ini.

“Kita tidak boleh mengulangi kesilapan lalu…terlalu banyak berpolitik sehingga tanggungjawab untuk membangunkan negeri ini diabaikan. Sudah tiba masa kita menghentikan perbalahan politik tak berkesudahan dan sebaliknya memberi tumpuan membangunkan negeri ini,” katanya.

Ketua Menteri itu berkata antara penyebab Sabah menjadi negeri kedua termiskin di Malaysia walaupun mempunyau banyak sumber ialah disebabkan terlalu banyak perbalahan politik.

Hadir sama, Joniston, yang juga Pembantu Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar, Ketua UMNO Tuaran dan calon BN Kota Belud, Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan dan Pembantu Menteri Kewangan merangkap Timbalan Ketua UMNO Tuaran, Datuk Jasnih Daya. – BERNAMA

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *