Jeffrey Gesa BN Sabah Sertai GRS

Jeffrey Kitingan berkata lebih baik BN Sabah bertanding di bawah panji GRS.

KOTA KINABALU : Barisan Nasional Sabah digesa menyertai Gabungan Rakyat Sabah (GRS) bagi memperjuangkan hak negeri dalam kerajaan persekutuan dengan lebih baik.

Timbalan pengerusi GRS Jeffrey Kitingan berkata kebanyakan rakyat Sabah mahu parti yang berpangkalan di semenanjung keluar dari negeri itu.

“GRS adalah parti tempatan dan Bersatu adalah ahli. Oleh itu, ia menjadikan Bersatu sebagai parti tempatan sepenuhnya di bawah gabungan itu,” katanya sambil menambah BN perlu melakukan perkara yang sama.

Walaupun GRS ditubuhkan sebagai gabungan, Kitingan berkata, ia didaftarkan sebagai parti politik.-ADVERTISEMENT-https://imasdk.googleapis.com/js/core/bridge3.542.0_en.html#goog_329200840https://imasdk.googleapis.com/js/core/bridge3.542.0_en.html#goog_329200842https://imasdk.googleapis.com/js/core/bridge3.542.0_en.html#goog_329200846https://imasdk.googleapis.com/js/core/bridge3.542.0_en.html#goog_329200850Ads by 

Beliau yang juga timbalan ketua menteri Sabah berkata semua pemimpin GRS bersatu dalam memperjuangkan hak Sabah, dan inilah sebabnya adalah lebih baik untuk BN Sabah bertanding di bawah panji GRS,

Katanya, Sabah mewarisi situasi politik yang membawa kepada penyertaan parti tempatan dan nasional dalam kerajaan, tetapi beliau percaya ini boleh diubah melalui GRS.

“GRS mengawal kerajaan Sabah, bukan Kuala Lumpur. Jadi, marilah kita sama-sama berjuang untuk Sabah dan Sabah di bawah GRS,” katanya.

GRS dan BN Sabah akan bekerjasama pada PRU15 dan akan mengumumkan calon mereka untuk PRU15 19 Nov hari ini.

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *