GRS Akan Fokus Bersama BN, Tetapi Sedia Tanding Bebas, Kata Jeffrey

Presiden Parti Solidariti Tanah Airku (STAR) Jeffrey Kitingan berkata GRS akan memantau situasi politik semasa di Semenanjung Malaysia.

KOTA KINABALU : Gabungan Rakyat Sabah (GRS) yang jugak gabungan pemerintah di negeri itu akan terus fokus kepada jalinan kerjasama dengan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-15, namun ia tetap bersedia untuk bertanding bebas.

Timbalan pengerusinya Jeffrey Kitingan berkata, mereka mahu mengelak daripada bertanding di kerusi yang sama seperti BN.

“Kami mempunyai banyak pilihan. Jika seseorang itu tidak berjaya, kami akan pergi untuk yang lain,” katanya menurut laporan The Malay Mail.

Presiden Parti Solidariti Tanah Airku (STAR) juga berkata, GRS akan memantau keadaan politik di Semenanjung Malaysia yang dikatakan tidak stabil dan tidak menolak kemungkinan untuk beralih kepada bertanding secara bebas.

“Jika ia bertanding secara bebas di Semenanjung Malaysia, maka kami juga akan turut bertanding secara bebas di sini.

Ketika ditanya mengenai kenyataan pemimpin Umno Sabah, Bung Moktar Radin, beliau berkata parti itu berhasrat untuk bertanding sekurang-kurangnya 14 hari daripada 25 Parlimen.

Umno Sabah kini mempunyai dua kerusi selepas lima Ahli Parlimennya berpaling tadah untuk membentuk Bersatu selepas kalah dalam pilihan raya umum 2018. – FMT

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *