Empat Lagi Parti Mahu Sertai GRS

Hajiji Noor.

KOTA KINABALU: Empat lagi parti tempatan menyatakan hasrat menyertai Gabungan Rakyat Sabah (GRS) bersama lima parti yang sudah membentuk gabungan itu, kata Pengerusi GRS Datuk Seri Hajiji Noor.

Beliau yang juga Ketua Menteri Sabah berkata, permohonan daripada semua parti berkenaan akan dipertimbang dalam mesyuarat pemimpin GRS, sebelum membuat keputusan.

Bagaimanapun beliau tidak menamakan parti itu.

“Ini bermakna apa yang kita (GRS) lakukan selama ini sejak mendapat mandat rakyat telah memikat hati kawan-kawan lain daripada parti yang lain.

“Kalau tidak, mereka tidak akan memohon untuk sertai GRS. Mungkin inilah yang dikehendaki oleh rakyat, melihat satu gabungan yang kuat untuk memerintah Sabah pada masa akan datang,” katanya ketika berucap pada majlis makan malam ARMADA Bersatu Sabah di sini malam tadi.

Hajiji berkata, GRS ialah parti yang sentiasa mahu mewujudkan keharmonian dalam kalangan parti komponen gabungan itu yang bersama-sama memberi perkhidmatan terbaik untuk rakyat.

GRS dianggotai lima parti iaitu BERSATU, Parti Bersatu Sabah (PBS), Parti Solidariti Tanah Airku (STAR), Parti Maju Sabah (SAPP) dan Pertubuhan Kebangsaan Sabah Bersatu (USNO), selain membentuk kerjasama dengan Barisan Nasional (BN) dalam mentadbir kerajaan Sabah.

Sebelum ini, dilaporkan Parti Kesejahteraan Demokratik Masyarakat (KDM), Parti Liberal Demokratik (LDP) dan Parti Cinta Sabah (PCS) memohon menyertai GRS. – BERNAMA

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *