Atu Zero Masuk Hospital, Diserang Strok Haba

Atu Zero diserang strok haba.

KUALA LUMPUR: Disebabkan serangan strok haba, pelakon dan pelawak Atu Zero, 29, rebah tiba-tiba selepas menunaikan solat Isyak sebelum dikejarkan ke sebuah pusat perubatan di Shah Alam, semalam.

Menurut isterinya Shafeeqa Johari, Atu atau nama sebenarnya Sharif Kunal Doli Sharif mengalami strok haba berikutan cuaca yang panas sehingga terpaksa ditahan di hospital untuk rawatan lanjut

“Saya ingatkan dia penat sangat disebabkan sehari suntuk menjalani penggambaran semalam. Selepas solat Isyak, dia terduduk lama sebelum tiba-tiba pitam dan rebah depan saya.

“Saya terus bergegas membawanya ke hospital dan doktor mengesahkan dia terkena serangan strok haba. Menurut doktor, badannya kekurangan air disebabkan cuaca panas yang melanda sekarang.

“Doktor juga menyatakan strok haba berbahaya dan mampu membuatkan badan lumpuh jika tidak dirawat dengan segera. Malah, Atu pun ada juga mengadu tidak dapat merasa separuh tangannya sebelum ini,” katanya.

Menurut Shafeeqa, Atu diminta berehat sepenuhnya buat masa ini meskipun suaminya tidak keruan untuk kembali bekerja. Katanya, Atu mungkin dibenarkan pulang ke rumah hari ini sebaik keadaan kesihatannya mengizinkan.

“Doktor sudah memasukkan air sebanyak dua botol ke dalam badannya. Kemungkinan besar, hari ini juga dia akan dibenarkan keluar dari wad.

“Namun begitu, dia perlu berehat paling kurang tiga hari sebelum boleh bekerja semula. Atu memang sentiasa terfikir komitmen kerjanya yang tertangguh, namun buat masa ini dia kena lupakan seketika,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Atu bakal kembali menghangatkan program Muzikal Lawak Superstar musim kedua (MLS2) bermula Jumaat ini. Pelawak itu akan bergandingan dengan Fad Bocey dan Fakhrul UNIC dalam kumpulan digelar UNI. – HMetro

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

5368