Pencuri tersilap langkah samun Juara MMA

RIO DE JANEIRO : Seorang pencuri dibelasah selepas tersilap langkah dengan cuba menyamun atlet wanita seni bela diri campuran (MMA) yang turut dikenali sebagai ‘Wanita Besi’.

Juara Ultimate Fighting Championship (UFC), Polyana Viana membelasah suspek yang cuba menyamunnya (kanan). – Foto Instagram Dana White

Polyana Viana, juara Ultimate Fighting Championship (UFC) kategori strawweight, menewaskan suspek dengan dua tumbukan serta sepakan, sebelum menggunakan teknik ‘rear-naked choke’ dan memaksa lelaki terbabit duduk sambil menunggu ketibaan polis.

Cubaan menyamun Viana, 27 itu berlaku ketika beliau sedang menunggu kenderaan Uber di luar blok pangsapuri yang dihuninya.

Katanya, suspek mengaku memiliki pistol tetapi tidak sempat melakukan apa-apa apabila Viana bertindak membuka langkah mempertahankan diri.

Selepas menewaskan suspek, beliau mendapati senjata api yang didakwa dimiliki itu hanyalah sebuah replika diperbuat dari kadbod tebal.

Viana turut memuat naik foto suspek yang lebam dan berdarah sementara menanti ketibaan polis.

“Saya rasa dia dalam ketakutan kerana tidak menyangka saya akan bertindak sepantas itu,” katanya dalam laman web MMA Junkie.

Menurut Viana, dia pulang ke rumah untuk menyediakan makan malam selepas suspek ditahan polis dan mengalami sedikit kesakitan di bahagian tangan keesokan hari. – AFP

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *