Cikgu Raymond Weil Penerima World Changer Award Atas Sumbangan Dalam Sukan Pendidikan Khas

KENINGAU : Cikgu Raymond Weil Garagus, guru pendidikan khas Kolej Vokasional Keningau, telah dipilih sebagai pemenang World Changer Award bagi bulan Februari 2024 oleh Special Education Network & Inclusion Association (SENIA) atas sumbangannya mendidik pelajar berkeperluan khas terutamanya dalam melatih mereka dalam bidang sukan olahraga.

Pautan pengumuman guru ini sebagai penerima anugerah itu boleh diakses melalui: https://www.seniainternational.org/raymond-weil-garagus-february-2024-senia-world-changer-award-recipient/

Cikgu Raymond telah berjaya membimbing dan melatih berpuluh-puluh pelajar berkeperluan khas di kolej itu dalam bidang sukan khususnya sukan olahraga.

Ramai para pelajar dibawah bimbingannya telah berjaya memenangi pingat di kejohanan olahraga sekolah bagi pelajar berkeperluan khas dan juga kejohanan olahraga sekolah perdana di peringkat daerah, negeri dan kebangsaan.

Dua orang pelajar yang telah dilatihnya, Brigette Yasin dan Victer Ben, telah masing-masing diiktiraf sebagai penerima SENIA Student Award pada tahun 2022 dan SENIA Student Honorary Certificate pada tahun 2023.

Pengarah kolej itu, Encik Nordin Bin Akup, mengucapkan tahniah kepada guru ini atas usaha gigihnya mengasah bakat para pelajar dalam bidang olahraga secara konsisten.

Cikgu Raymond meluahkan rasa terharu dipilih sebagai penerima anugerah tersebut yang menjadikan dia lebih bersemangat untuk melahirkan para pelajar berkeperluan khas yang handal dalam bidang sukan.

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *