Murid Tahun Lima Maut Ditimpa Palang Gol

Tangkap layar menunjukkan mangsa diangkat oleh anggota pasukan perubatan untuk dihantar ke Hospital Likas. – Foto media sosial

KOTA KINABALU: Seorang murid Tahun Lima maut akibat ditimpa tiang gol ketika sedang melakukan aktiviti sukan di sebuah sekolah di Pekan Manggatal di sini, tengah hari semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.20 tengah hari itu, mangsa berusia 11 tahun disahkan meninggal dunia ketika mendapatkan rawatan di Hospital Likas, di sini.

Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Mohd Zaidi Abdullah, berkata siasatan awal mendapati mangsa adalah seorang murid di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Lok Yuk, Manggatal.

Beliau berkata, mangsa dipercayai ditimpa besi palang tiang gol ketika berlangsungnya aktiviti sukan tahunan sekolah di padang.

“Kejadian itu disedari oleh bapa mangsa dan juga guru sekolah dan kemudiannya menghubungi talian kecemasan 999 untuk mendapatkan bantuan segera.

“Mangsa kemudian dihantar ke hospital, sebelum disahkan meninggal dunia akibat kecederaan parah di bahagian kepala,” katanya dalam kenyataan media hari ini.

Mohd Zaidi berkata, siasatan di lokasi kejadian mendapati tiada sebarang unsur jenayah dan kes diklasifikasikan sebagai kematian mengejut, namun siasatan lanjut masih dijalankan.

Kejadian yang meragut nyawa kanak-kanak itu tular di media sosial sejak petang semalam.

Rakaman video berdurasi 14 saat itu memaparkan mangsa diangkat menggunakan pengusung oleh pasukan perubatan yang hadir membantu di lokasi kejadian.

Berdasarkan pengamatan pada video itu, besi palang tiang gol berkenaan dipercayai patah sebelum menghempap mangsa. – HMetro

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik šŸ‘‰ https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *