Najib Sumpah Mubahalah Menjelang Prosiding Rayuan Akhir Kes SRC International

Bekas perdana menteri, Najib Razak, membuat sumpah mubahalah di Masjid Kampung Baru, malam ini.

KUALA LUMPUR : Bekas perdana menteri, Najib Razak, melakukan sumpah mubahalah di Masjid Kampung Baru, menjelang sambungan prosiding rayuan akhir kes sabitannya di Mahkamah Persekutuan berhubung dana SRC International berjumlah RM42 juta, malam ini.

Bekas presiden Umno itu di hadapan jemaah masjid berkenaan, membacakan teks sumpah sejurus selesai solat hajat dan doa munajat, dalam “situasi getir” berdepan bicara rayuannya, yang kembali bersambung, pada Selasa.

Antara pemimpin Umno hadir adalah setiausaha agungnya, Ahmad Maslan dan Ketua Umno Kelantan Ahmad Jazlan Yaakub.

Najib dalam ucapan ringkas, berkata beliau berharap mendapat keadilan dan kebenaran akan muncul.-ADVERTISEMENT-https://imasdk.googleapis.com/js/core/bridge3.525.0_en.html#goog_117033427https://imasdk.googleapis.com/js/core/bridge3.525.0_en.html#goog_117033429https://imasdk.googleapis.com/js/core/bridge3.525.0_en.html#goog_117033431https://imasdk.googleapis.com/js/core/bridge3.525.0_en.html#goog_117033433https://imasdk.googleapis.com/js/core/bridge3.525.0_en.html#goog_117033435Ads by 

“Semoga Allah SWT memudahkan dan mengampunkan segala dosa kita, saya berdiri di sini atas tujuan pertama sebagai hamba Allah saya ingin membersihkan nama saya dan memohon pertolongan pada Allah SWT,” katanya.

Pada 28 Jul 2020, Mahkamah Tinggi memutuskan Najib bersalah atas pertuduhan salah guna kuasa, tiga pertuduhan pengubahan wang haram dan tiga pertuduhan pecah amanah jenayah membabitkan dana SRC.

Pada 8 Dis tahun lalu, Mahkamah Rayuan mengekalkan sabitannya dalam kes itu, termasuk mengekalkan hukuman penjara 12 tahun dan denda RM210 juta.

Ahli Parlimen Pekan itu kini sedang berada dalam fasa terakhir rayuannya untuk mengenepikan sabitannya di Mahkamah Persekutuan. – FMT

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *