Remaja Cedera Tangan Tersepit Di Mesin Pengisar

Foto Ihsan BOMBA

LAHAD DATU: Seorang remaja perempuan terpaksa menanggung azab kesakitan selepas jari tangan kanannya tersepit dalam mesin pengisar ikan di sebuah restoran di Perdana Square, di sini, hari ini.

Dalam kejadian jam 1 petang itu, mangsa berusia 17 tahun dikatakan sedang melakukan kerja-kerja mengisar ikan untuk dijadikan tauhu ikan.

Bagaimanapun, mangsa dipercaya terleka apabila secara tiba-tiba tangan kanannya tertarik masuk ke dalam mesin berkenaan.

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi (PGO) Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 1.17 petang.

Katanya, sepasukan tujuh anggota dan pegawai bersama jentera serta van Unit Bantuan Perkhidmatan Kecemasan (ERMS) dikerahkan bergegas ke lokasi kejadian.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian, jari mangsa didapati masih tersepit di dalam mesin pengisar ikan berkenaan.

“Pasukan Bomba terus bertindak membawa mangsa bersama mesin berkenaan ke hospital atas faktor keadaan mangsa menggunakan jentera EMRS untuk tindakan selanjutnya,” katanya dalam kenyataan media yang dikeluarkan, hari ini.

Menurutnya, pasukan operasi kemudiannya menjalankan pemeriksaan lanjut bagi memastikan tiada lagi kemerbahayaan lain sebelum operasi ditamatkan pada jam 1.46 petang.

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *