Mayat Remaja OKU Ditemui Di Sungai Liwagu

Mayat remaja OKU yang ditemui di Sungai Liwagu. – Foto ihsan Polis

RANAU: Seorang remaja orang kurang upaya (OKU), yang dilaporkan hilang sejak kelmarin, ditemui lemas di Sungai Liwagu Sugud, Telupid, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah hari itu, mangsa yang berusia 13 tahun dilaporkan hilang ketika bersama bapanya di kebun mereka di Kampung Miruru, di sini.

Ketua Polis Daerah Ranau Deputi Superintendan Simiun Lomudin berkata, laporan kehilangan mangsa yang dikenali sebagai Carlson Konrad dibuat bapa mangsa.

Katanya, usaha mencari anaknya sudah dilakukan di sekitar kawasan pondok kebun dan sungai berhampiran namun masih gagal menemui mangsa.

“Bapa mangsa curiga apabila mendapati perahu miliknya yang disimpan sungai berkenaan juga hilang.

“Bimbang dengan keselamatan anaknya, bapa mangsa terus membuat laporan polis untuk mendapatkan bantuan mencari anaknya,” katanya dalam kenyataan media yang dikeluarkan, hari ini.

Simiun berkata, pihaknya menerima laporan daripada Balai Polis Telupid pada jam 8.30 pagi yang memaklum penemuan mayat yang disyaki mangsa kira-kira 30 kilometer dari tempat kejadian.

Katanya, mayat mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Ranau bagi tujuan pengecaman dan proses bedah siasat bagi mengenalpasti punca kematian sebenar.

“Berdasarkan penemuan ini, kes orang hilang ini dianggap selesai dan kes diklasifikasikan sebagai kematian mengejut (SDR),” katanya. – Asiatimes

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *