Sabah FC Tumbang Di Likas

Aksi skuad Sabah FC (jersi merah) menentang PJ City pada saingan Liga Super di Stadium Likas. – Foto Sabah Football Club

KOTA KINABALU: Hasrat Sabah FC untuk mengutip mata penuh pada aksi sulung saingan Liga Super di gelanggang sendiri di sini, malam tadi, musnah apabila tewas 0-1 di tangan PJ City.

Penyerang PJ City, Darren Yee Deng Lok memecah kebuntuan kedua-dua pasukan di Stadium Likas untuk mencipta gol apabila berjaya menewaskan penjaga gawang Sabah, Robson Rendy Rining pada minit ke-51.

Gol pada awal babak kedua permainan itu mengejutkan skuad Badak yang kemudian mula bermain secara agresif untuk mencari gol penyamaan, namun gagal mencipta sebarang jaringan sehingga ke wisel penamat.

Aksi skuad Sabah FC (jersi merah) menentang PJ City pada saingan Liga Super di Stadium Likas. – Foto Sabah Football Club

Pertukaran tiga pemain pada babak kedua yang dilakukan pasukan Sabah FC sejurus dikejutkan dengan gol tunggal PJ City juga tidak berhasil untuk sekurang-kurangnya mendapatkan gol penyamaan.

Aksi sulung empat pemain import yang diturunkan pada malam ini juga tidak berjaya menghasilkan keputusan diinginkan jurulatih, Kurniawan Dwi Yulianto yang mengharapkan mereka menyumbang tiga mata untuk Sabah FC, malam ini.

Keempat-empat mereka, Saddil Ramdani dari Indonesia, Sam Johnson (Liberia), Risto Mitrevski (Macedonia) dan Levy Madinda (Gabon) baru selesai menjalani kuarantin semalam. – BH Online

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *