Covid-19: Sabah Catat Satu Kes Positif Baharu Hari Ini

KOTA KINABALU: Sabah hari ini mencatat pertambahan satu lagi kes Covid-19 baharu, menjadikan jumlah keseluruhan kes di Sabah ketika ini sebanyak 348 kes.

Ini menjadikan jumlah kes aktif yang masih dirawat ketika ini sebanyak 11 kes berbanding 10, semalam, selepas tiada kes sembuh dicatatkan di negeri ini, hari ini.

Statistik terbaharu yang dimuat naik Menteri Kesihatan dan Kesejahteraan Rakyat Sabah, Datuk Frankie Poon Ming Fung di Facebook beliau, sebentar tadi, menyaksikan pertambahan kes baharu itu dicatatkan di daerah Beaufort.

Ini juga bermakna Beaufort kembali ke zon kuning bagi kes aktif, menjadikan jumlah keseluruhan daerah yang masih mencatatkan kes aktif sebanyak tujuh daerah termasuk Tawau yang mencatat empat kes, Kota Kinabalu (2), Lahad Datu (1), Putatan (1), Tuaran (1), dan Ranau (1).

Dalam pada itu, tiada kematian dicatatkan di Sabah, hari ini, dengan jumlah korban akibat Covid-19 di negeri ini kekal lima kes iaitu tiga kes berlaku di Kota Kinabalu manakala Tawau dan Tambunan masing-masing satu kes.

Sabah juga kini menjadi negeri ketujuh tertinggi mencatatkan Covid-19 di belakang Kuala Lumpur yang mencatat sebanyak 2,044, Selangor (1,926), Negeri Sembilan (866), Johor (676), Sarawak (552) dan Pahang (361).- Berita Sabah

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *