(VIDEO) 6 Orang Cedera Selepas Tercampak Keluar Dari Buaian ‘Crazy Wave’ Di Fun Fair

Beberapa pengunjung di sebuah taman hiburan (fun fair) mengalami kecederaan selepas terjatuh dari permainan Crazy Wave yang sedang beroperasi.

Dalam kejadian yang berlaku di Thailand, kira-kira enam mangsa tercampak keluar dari permainan itu dan salah seorang kanak-kanak lelaki terpelanting keluar mengenai operator mesin sebelum tercampak ke tanah. 

Pada awalnya, permainan yang dinaiki 14 orang itu kelihatan berfungsi dengan baik. Namun secara tiba-tiba besi penghadang terbuka menyebabkan mangsa-mangsa yang terbabit tercampak keluar. 

Kakitangan yang mengendalikan mesin permainan itu turut ditimpa mangsa sebelum bergegas berdiri semula menghentikan mesin tersebut. 

Kejadian itu sempat dirakam dua pengunjung berhampiran, manakala pengunjung lain yang menyaksikan kejadian itu bergegas menolong mangsa. 

Berdasarkan video itu juga, seorang kanak-kanak mengalami pendarahan di bahagian dahi, seorang lagi remaja perempuan cedera di kaki. 

Timbul spekulasi yang mendakwa kakitangan terbabit tidak mengunci besi penghadang itu dengan baik menyebabkan kejadian itu berlaku. 

Tidak diketahui keadaan semua mangsa. 

Sumber: World of Buzz

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *