Proton Buka Cawangan 3S Ketiga Di Kota Kinabalu

Dari kiri: Pengarah Jualan dan Pemasaran, Cheng Seng Fook; Pengarah Shirba Auto World Sdn Bhd, Datuk Lassim Abdul Rahman; Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Darell Leiking; Pengarah Kanan, Strategi Korporat, Proton, Yusri Yusuf dan Pengarah Shirba Auto World Sdn Bhd, Ridzuan Lassim melakukan upacara memotong riben tanda perasmian pembukaan cawangan Proton di Kota Kinabalu. – Gambar Ihsan Proton

Proton membuka cawangan 3S ((jualan, servis dan alat ganti) ketiganya di Kota Kinabalu, Shirba Auto World Sdn Bhd.

Dalam kenyataan, Ketua Pegawai Eksekutif PROTON, Dr Li Chunrong berkata inisiatif yang dilaksanakan untuk mengukuhkan syarikat mula membuahkan hasil, apabila syarikat mendapat keyakinan daripada pelabur dan pasaran.

“Ramai yang memutuskan untuk melabur dalam syarikat pengedar berikutan mereka telah melihat perkembangan yang positif di Proton. Mereka melihatnya sebagai jenama yang kukuh dan bersedia untuk menjadi rakan kongsi kami.

“Persepsi jenama turut berubah dan ini terbukti daripada jualan kami yang meningkat,” katanya, sambil menambah Proton mempunyai 104 cawangan 3S & 4S (termasuk badan dan servis cat) setakat ini di seluruh negara.

Sebagai pelabur PROTON yang baharu, Pengarah Shirba Auto, Ridzuan Datuk Lassim berkata prospek perniagaan masa depan Proton adalah baik, terutamanya dengan pelbagai model kereta baharu.

Katanya ia turut memberi keyakinan kepada masyarakat bahawa Proton kini dikendalikan oleh kumpulan tenaga kerja dengan pengalaman di peringkat global.

“Ia merupakan syarikat yang menarik, antarabangsa, memandang ke hadapan dan bersedia untuk mengambil alih pasaran,” katanya.

— BERNAMA

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *