“Sampai Hati Laki Tu” – Wanita Ini Kongsi Pengalaman Ditinggalkan Bakal Suami Malam Sebelum Nikah

Mendirikan rumah tangga bersama orang yang tersayang sudah menjadi angan-angan dan impian setiap manusia. Segala macam jenis persiapan dilakukan untuk menjadikan hari penyatuan jiwa itu bermakna dan diingati sampai bila-bila.

Hari bahagia itu sepatutnya diingati dengan momen-momen manis dan romatik. Tapi lain pula cerita seorang wanita ini. Menerusi akaun twitter @JerukPuteri, dia ditinggalkan oleh bakal suaminya sebelum malam pernikahan mereka. Cuba korang baca tweet dekat bawah ni.

Sedihnya..

Ditinggalkan malam sebelum nikah. Lari keluar rumah macam orang hilang arah. Jiwa mana yang sanggup menahan derita seperti itu. Lepas tu mesti malu dengan sanak saudara dan jiran-jiran. Iyelah nak kawin tapi tak jadi.

Kan, muka dah cantik. Taktau lah apa yang laki tu nak. Mungkin ada konflik yang hanya dorang berdua sahaja yang tahu. Mohon tabah sis.

Betul, ada orang yang lebih baik dan layak untuk bersama dengan sis. Setiap yang berlaku tu ada hikmah disebaliknya. Semoga dapat menghadapinya dengan tenang dan senyuman.

Semoga terus tabah menghadapai ujian. Ada hikmah tu. Mungkin Tuhan nak bagi yang lebih elok dari yang dipilih. Keep positive and carry on.

Jangan difikirkan sangat benda yang dah berlalu tu. Biarkan dia pergi. Mungkin sis masih sedih sebab tak dapat jawapan yang munasabah dari dia. Takpe banyakkan bersabar.

LobakMerah