Lebih Sehari Kemalangan, Mayat Penunggang Motosikal Ditemukan Kembung, Berulat

Pasukan polis mengangkat mayat mangsa keluar dari lokasi penemuan selepas siasatan dijalankan.

KENINGAU: Mayat seorang lelaki yang sudah mulai kembung dan berulat dipercayai akibat kemalangan di Sook, di sini, ditemukan, petang tadi.

Mangsa berusia 22 tahun yang menaiki motosikal itu dipercayai terbabas sebelum terjunam ke dalam parit di kawasan berkenaan.

Ketua Polis Daerah Keningau, Deputi Superintendan Nor Rafidah Kasim berkata, mangsa yang menunggang motosikal Modenas Kriss itu dipercayai dalam perjalanan dari arah Kampung Tulid menuju ke Kampung Kuit, di sini.

Bagaimanapun katanya, mangsa dipercayai gagal mengawal kenderaan ketika melalui satu selekoh tajam sebelum terbabas sendiri dan terjatuh ke dalam parit berhampiran.

“Siasatan awal di lokasi, mangsa ditemukan di dalam parit dipercayai dalam tempoh sehari atau lebih berikutan keadaan mayat yang sudah mulai kembung dan berulat.

“Mangsa menunggang motosikal seorang diri dan dipercayai meninggal dunia sejurus selepas kejadian,” katanya dalam kenyataan media yang dikeluarkan, hari ini.

Nor Rafidah berkata, hasil siasatan mendapati kemalangan disebabkan kecuaian mangsa sendiri berdasarkan kedudukan motosikal dan mayat mangsa.

Katanya, siasatan lanjut masih dijalankan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. – HMetro

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *