Lelaki Rentung Terperangkap Dalam Kereta

Foto Ihsan Bomba

KENINGAU: Seorang lelaki rentung selepas kereta yang dipandunya bertembung dengan sebuah pacuan empat roda sebelum terbakar dalam kejadian di Jalan Sook-Nabawan, di sini, hari ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 pagi itu, mangsa Wahab Marjuki, 61, dipercayai tersepit dan gagal keluar daripada kereta Proton Saga yang dipandunya selepas kemalangan berkenaan.

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi (PGO) Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 10.31 pagi

Katanya, susulan laporan itu, sepasukan enam anggota dan pegawai bersama sebuah jentera dikerah ke lokasi kejadian.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian, kebakaran berjaya dipadam oleh orang awam sebelum ketibaan jentera Bomba.

“Hasil pemeriksaan, pasukan operasi menemui seorang mangsa lelaki ditemui rentung di dalam kenderaan Proton Saga berkenaan,” katanya dalam kenyataan media yang dikeluarkan, hari ini.

Menurutnya, mangsa kemudiannya dikeluarkan oleh pasukan operasi sebelum diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut.

Foto Ihsan Bomba

Katanya, pemandu kenderaan Isuzu DMax yang turut mengalami kecederaan ringan juga sudah dihantar oleh orang awam ke Hospital.

“Operasi terkawal pada jam 11.20 pagi dan pasukan bomba terus melakukan pemeriksaan akhir sekitar kawasan bagi memastikan tiada kemerbahayaan lain dan operasi ditamatkan sepenuhnya pada jam 11.29 pagi. – Asiatimes

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *