Mayat Budak Diserang Buaya Ditemukan

Mayat  mangsa serangan buaya ditemukan pagi tadi. – Foto BOMBA

LAHAD DATU: Mayat kanak-kanak lelaki berusia 10 tahun yang diserang buaya di sungai Kampung Bakau Lama, di sini, semalam, ditemukan penduduk kampung, pagi tadi.

Mayat ditemukan jam 6.41 pagi dalam keadaan terapung dengan kesan gigitan di bahagian kaki dipercayai akibat diserang reptilia ganas itu.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Lahad Datu, Sumsoa Rashid berkata, operasi mencari dan menyelamat (SAR) yang disambung pada hari kedua dimulakan jam 6.30 pagi bersama penduduk kampung.

Katanya, mayat kemudian ditemukan penduduk kampung dalam keadaan terapung pada jarak 700 meter dari lokasi mangsa diserang buaya.

“Terdapat kesan gigitan pada kaki kiri mangsa dipercayai akibat gigitan buaya.

“Namun mayat mangsa masih dalam keadaan sempurna,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Sumsoa berkata, mayat diserahkan kepada polis untuk tindakan selanjutnya.

Sementara itu, katanya, dalam kejadian Sabtu lalu, mangsa dipercayai diserang buaya ketika sedang mencari udang untuk dijadikan umpan memancing bersama dua rakannya.

“Rumah mangsa terletak di atas air dan ketika kejadian mangsa dikatakan menangkap udang di bawah rumahnya namun tiba-tiba diserang buaya.

“Ketika itu, mangsa dikatakan dapat melepaskan diri dan cuba menyelamatkan diri namun mangsa sekali lagi diserang sebelum ditarik ke dalam sungai dan hilang,” katanya. – HMetro

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *