Sampan Dinaiki Terbalik, 2 Termasuk Kanak-Kanak Dihanyut Arus Deras Di Sungai Padas

Dua lelaki termasuk kanak-kanak berusia 10 tahun dikhuatiri lemas di Sungai Padas, Tenom, selepas bot dibaiki mereka terbalik ketika menghampiri tebing sungai berikutan arus deras.

KOTA KINABALU: Dua lelaki termasuk seorang kanak-kanak dikhuatiri lemas selepas dihanyutkan arus deras apabila sampan dinaiki mereka terbalik di Sungai Padas, berhampiran Kampung Kalandos Pangi, di Tenom, petang tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang itu, mangsa yang dilaporkan hilang berusia 50 dan 10 tahun.

Pasukan bomba terpaksa menggunakan pengangkutan kereta api ke lokasi kejadian.

Jurucakap bomba Sabah ketika dihubungi berkata, terdapat empat mangsa yang berada di dalam bot terbabit yang dikatakan dalam perjalanan pulang dengan menyeberangi Sungai Padas selepas selesai membeli barang keperluan di pekan Tenom.

“Semasa kejadian, sampan yang menghampiri tebing tiba-tiba terbalik kerana arus sungai yang deras.

“Dua mangsa iaitu seorang warga emas lelaki dan seorang wanita dewasa berjaya menyelamatkan diri, manakala dua lagi mangsa lagi telah dibawa arus deras,” katanya.

Beliau berkata, bomba menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian itu pada jam 4.13 petang dan mereka juga terpaksa menggunakan kereta api untuk ke lokasi kejadian yang mengambil masa kira-kira sejam.

“Setakat ini, dua mangsa terbabit belum ditemui dan kami akan memberi maklumat dikemas kini dari semasa ke semasa,” katanya. – FMT

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *