3 Anggota TUDM Maut Dalam Insiden Tembakan Di Kota Samarahan

Suasana di hadapan kem tentera, lokasi kejadian tembakan.

KUCHING: Tiga anggota tentera udara yang terlibat dalam insiden tembakan di sebuah kem tentera udara di Kota Samarahan hari ini disahkan meninggal dunia. 

Pesuruhjaya Polis Sarawak Datuk Aidi Ismail berkata, dalam kejadian yang berlaku di Balai Pengawal Skuaron 330 TUDM, Kota Samarahan, melibatkan empat anggota TUDM yang bertugas di Balai Pengawal.

“Tiga orang mangsa mati di tempat kejadian dan seorang mangsa cedera parah dan dirawat di Hospital Jantung Kota Samarahan,” katanya dalam kenyataan hari ini. 

Jelasnya, pihak Forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Sarawak dan Forensik  Hospital  Umum Sarawak digerakkan ke lokasi.

“Siasatan masih dijalankan,” tambah Aidi. 

Difahamkan seorang anggota yang dalam keadaan kritikal akibat insiden tembak tersebut telah disahkan meninggal dunia di Pusat Jantung Umum Sarawak ketika menerima rawatan.

Jurucakap Markas Tentera Udara berkata, Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) mengesahkan  kejadian tembakan membabitkan empat warga TUDM yang berlaku sekitar jm 7.15 pagi hari ini di unit TUDM di Kota Samarahan, ketika waktu anggota bertugas.

Jurucakap Markas Tentera Udara berkata, Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) mengesahkan  kejadian tembakan berlaku sekitar 7.15 pagi ini di unit TUDM di Kota Samarahan, ketika waktu anggota bertugas.

“Pihak TUDM menyerahkan kes kejadian kepada pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk menjalankan siasatan.

Pihak TUDM juga menggesa semua pihak agar tidak menyebarkan sebarang spekulasi sehingga proses siasatan oleh pihak polis selesai,” katanya.

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *