Pemandu Pacuan Empat Roda Maut Kemalangan Di Ranau

Pasukan bomba membantu mengeluarkan mangsa yang tersepit di bawah kenderaan pacuan empat roda di Kampung Kologon.

RANAU: Seorang pemandu berusia 56 tahun maut selepas tersepit di bawah kereta pacuan empat roda dipandunya dalam kejadian di Kampung Kologon, di sini, pagi tadi.

Dalam kejadian jam 9 pagi itu, mangsa, Amin Sarigol yang terbabas dalam kemalangan itu disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian.

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi (PGO), Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah berkata, pihaknya menerima laporan kejadian pada jam 9.13 pagi.

Katanya, sepasukan 10 anggota dan pegawai bersama tiga jentera kemudiannya dikerah ke lokasi kejadian untuk membantu mangsa.

“Lokasi kejadian terletak kira-kira tiga kilometer dari Balai Bomba dan Penyelamat  (BBP) Ranau. Sebaik tiba, mangsa didapati masih tersepit di bawah kenderaannya.

“Operasi mengeluarkannya segera dijalankan dan mangsa berjaya dikeluarkan beberapa minit selepas itu,” katanya dalam kenyataan media yang dikeluarkan, hari ini

Menurutnya, mangsa kemudiannya disahkan meninggal dunia oleh pasukan paramedik Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) yang hadir membantu di lokasi kejadian.

Katanya, mayat mangsa kemudiannya diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya.

“Operasi tamat sepenuhnya pada jam 9.50 pagi,” katanya. – Asiatimes

Pasukan bomba mengeluarkan mangsa tersepit di bawah kenderaan pacuan empat roda di Kampung Kologon di sini semalam.

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *