Sudah Ditahan…

LAHAD DATU: Lelaki yang melarikan diri selepas diarah menjalani kuarantin di Pusat Kuarantin Felda Residence Sahabat 16, Lahad Datu, semalam, sudah berjaya dikesan.

Ketua Polis Daerah Lahad Datu, Asisten Komisioner Nasri Mansor berkata, pada 12 tengah hari ini, anggota polis Balai Polis Desa Kencana dihubungi pengurus ladang tempat lelaki itu bekerja.

Menurutnya, pengurus ladang berkenaan kemudian memaklumkan keluarga lelaki itu akan menghantarnya ke pusat kuarantin terbabit.

“Pada 1.30 tengah hari, lelaki itu dihantar ke Pusat Kuarantin Felda Residence Sahabat 16.

“Dia akan menjalani kuarantin seperti diarahkan dan selepas ini siasatan tetap dijalankan seperti biasa,” katanya dalam kenyataan ringkas, hari ini.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 270 Kanun Keseksaan dan Seksyen 14 Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988 (AKTA 342).

Hari ini, portal Harian Metro melaporkan lelaki warga Filipina berusia lingkungan 30-an itu diburu polis selepas melarikan diri daripada arahan kuarantin selepas melakukan saringan Covid-19 di Klinik Kesihatan Felda Sahabat, semalam. – HMetro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *