17 Hari Tidak Pulang Rumah, Ibu Rayu Anak Gadisnya Pulang

IBU RAYU ANAK GADIS SEGERA PULANG SELEPAS 17 HARI KELUAR RUMAH

LAHAD DATU; 27 JUN 2019 – Seorang ibu tunggal merayu anak gadisnya yang menghilangkan diri sejak 17 hari lalu pulang ke rumah mereka di Kampung Sabah Baru Peringkat Dua Jalan Silabukan, Lahad Datu.

Elyna Umar, 35 tahun, berkata anak sulungnya Nur Annisyyah Abdullah, 16 tahun, keluar rumah pada 10 Jun lalu dengan hanya membawa telefon bimbit dan dokumen pengenalan diri.

Bercakap kepada pemberita RTM, beliau berkata,semasa kejadian 10 Jun itu, anaknya dipercayai meminta izin dengan neneknya untuk ke Bandar Lahad Datu menemuinya berikutan Elyna telah ke Bandar berkenaan sejak awal pagi.

Bagaimanapun, kelibat anaknya tidak pernah muncul dan pesanan yang dihantar menerusi ‘whatsapp’ beliau kepada anaknya hanya ‘seen’.

Menurut Elyna, kira-kira pada 15 Jun lepas, beliau ada menghubungi anaknya menerusi panggilan ‘whatsapp’ dan mendapati anaknya menangis teresak-esak sebelum mematikan panggilan berkenaan dan menutup telefon sehingga tidak dapat dihubungi.

Katanya, satu-satunya anak perempuannya itu hanya memberi pesanan kepada ibunya ‘umi, jangan risau saya ok juga, tuan rumah maklum jika tidak balik tidak apa’ semasa menjawab panggilan.

Usaha menghubungi putrinya itu gagal sehingga beliau terpaksa membuat laporan polis pagi tadi di Balai Polis Daerah Lahad Datu kira-kira pukul 9.43 pagi kerana khuatir akan keselamatan anaknya.

Ibu kepada empat anak itu berkata, Nur Anniyysah tidak bersekolah sejak 4 tahun lalu dan sejak kehilangannya, dia tidak dapat melelapkan mata kerana risau memikirkan keadaan anaknya itu.

Sehubungan itu, beliau merayu agar mereka yang mengenali dan ada maklumat tentang keberadaan anaknya untuk segera menghubunginya di talian 011-5166 2583.

Sumber : #BESTAWAUfm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *