Dua beradik ‘sahur’ dadah kena tahan

ERWAN Roslan (kanan) menyoal siasat salah seorang suspek yang ditahan ketika Ops Cegah di Beaufort. – Foto ihsan AADK Sabah.

BEAUFORT: Dua beradik ditahan ketika ‘bersahur’ dengan dadah dalam serbuan Ops Cegah di rumah mereka di Kampung Pintas, di sini, semalam.

Dua beradik berusia 32 dan 34 tahun itu antara enam lelaki yang ditahan Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) negeri dan AADK Cawangan Beaufort dalam operasi berkenaan yang dilakukan selama dua jam bermula jam 1.30 pagi.

Ketua Pegawai AADK Beaufort, Effanehwati Lakat, berkata hasil penahanan dua beradik itu, pihaknya menemui beberapa peralatan menghisap dadah di dalam bilik salah seorang daripada mereka.

“Kedua-dua beradik terbabit dipercayai baru lepas menghisap syabu dan ujian saringan awal mendapati dua beradik itu positif dadah berkenaan,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Effanehwati berkata, operasi yang turut dijalankan di dua kampung lain di daerah ini, juga menahan empat lelaki disyaki penagih berusia 26 hingga 51 tahun.

“Semua yang ditahan disiasat mengikut Seksyen 3(1) Akta Penagih Dadah (Rawatan dan Pemulihan) 1983,” katanya. – Berita Harian

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *