Maut mengejut dalam kapal terbang

Lapangan Terbang Tawau

SEORANG lelaki yang menghidap penyakit kencing manis, darah tinggi dan buah pinggang meninggal dunia dalam pesawat Air Asia di Lapangan Terbang Tawau, petang tadi.

Dalam kejadian jam 3.55 petang itu, Kasim Kastubi, 59, dilaporkan sesak nafas sebaik duduk dalam pesawat yang dijadual terbang ke Kuala Lumpur sebelum disedari anak saudaranya dan memaklumkan kepada kru pesawat.

Ketua Polis Daerah Tawau, Asisten Komisioner Fadil Marsus, berkata, bantuan pernafasan serta oksigen segera diberi sebelum mangsa dibawa ke bangunan terminal untuk bantuan kecemasan.

Katanya, mangsa bagaimanapun disahkan meninggal dunia oleh Pembantu Pegawai Perubatan dari Klinik Balung.

“Mayat mangsa kemudian dibawa ke Jabatan Forensik Hospital Tawau untuk bedah siasat dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut,” katanya dalam kenyataan di sini malam ini.

Fadil berkata, mangsa yang tinggal di Taman Ria 3 di sini, bersama 11 ahli keluarga dikatakan mahu menghadiri majlis perkahwinan anak saudara di Hulu Langat, Selangor.

“Mangsa yang tidak bekerja pernah menjalani pembedahan di kaki kanan akibat penyakit yang dihidapinya,” katanya. – Harian Metro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *