Mayat Kanak-Kanak Dua Tahun Jatuh Laut Ditemui

Mayat kanak-kanak berkenaan dibawa ke Jeti Pejabat Pos Sandakan menggunakan bot APMM.

SANDAKAN: Seorang kanak-kanak berusia dua tahun yang terjatuh dari anjung rumahnya di Kampung Pulau Bai, di sini, semalam, ditemui lemas awal pagi tadi.

Pengarah Zon Maritim Sandakan Kepten Maritim Zainudin Mohd Zuki berkata, sebaik menerima maklumat kira-kira jam 6 petang,  operasi carilamat segera dijalankan bersama beberapa agensi lain.

Katanya, operasi carilamat dipecahkan kepada lima sektor meliputi keluasan 27 batu nautika persegi dengan pembabitan lima aset laut.

“Antara agensi terbabit adalah Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (Maritim Malaysia), Polis Diraja Malaysia (PDRM), Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) serta Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM).

“Mayat mangsa ditemui terapung kira-kira jam 6.30 pagi tadi dan terus dihantar ke rumah keluarga mangsa untuk pengesahan,”katanya dalam kenyataan media yang dikeluarkan, hari ini.

Zainuddin berkata, mayat mangsa kemudian dibawa ke Jeti Pejabat Pos Sandakan bersama bapa mangsa dan diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut.

Mayat kanak-kanak berkenaan dibawa ke Jeti Pejabat Pos Sandakan menggunakan bot APMM.

Sementara itu, Pengarah Maritim Negeri Sabah dan Wilayah Persekutuan Labuan, Laksamana Pertama (M) Datuk Mohd Rosli Abdullah mewakili pihak Maritim Malaysia merakamkan setinggi penghargaan dan terima kasih kepada semua jabatan dan agensi terbabit.

Katanya, tidak lupa juga kepada semua komuniti nelayan yang terlibat sepanjang operasi CARILAMAT dijalankan sehingga ditamatkan pada jam 8.00 pagi tadi. – AsiaTimes

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *