TUDM Bantu Hantar Makanan Sumbangan NGO Ke Tawau

Kru pesawat A400M TUDM mengemaskan ikatan 37 kotak makanan seberat 665 kilogram sebelum diterbangkan ke Tawau. – Foto ihsan TUDM

KUALA LUMPUR: Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) hari ini, melaksanakan misi penghantaran bekalan makanan hasil sumbangan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) untuk penduduk yang terkesan akibat pandemik COVID-19 di Tawau, Sabah.

TUDM dalam kenyataan hari ini memaklumkan pesawat angkut jenis A400 TUDM berlepas dari Pangkalan Udara Subang bersama kotak barangan makanan sumbangan Yayasan Ikhlas, pada jam 7 pagi tadi.

Pesawat dikendalikan Mejar Khairul Ikhmal selaku juruterbang dan dibantu Kapten Muhd Izwan selaku pembantu juruterbang bersama dua kru penerbangan.

“Barangan makanan itu untuk diagihkan kepada golongan yang memerlukan di sekitar Sabah yang terkesan akibat kemiskinan dan pandemik COVID-19.

“Barang makanan merangkumi beras, bihun, minyak masak, tepung gandum, gula, biskut dan makanan dalam tin diisi dalam 37 kotak dengan anggaran berat keseluruhan 665 kilogram (KG),” katanya.

Menurut kenyataan itu, ini adalah kali kedua pesawat TUDM melaksanakan bantuan penghantaran untuk penduduk Sabah yang terjejas akibat COVID-19 bulan ini dengan kali pertama pada 11 Februari lalu. – BH Online

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *