“Sampai Mereka Tanya Tentang Tuhan,” Ebit Lew Menangis Bahagia 490 Orang Bajau Laut Dari 4 Buah Kampung Mengucap Syahadah

Menerusi perkongsian terbaru di laman Facebook, Ustaz Ebit Lew telah berjaya mengislamkan seramai 490 orang daripada 4 buah kampung masyarakat Bajau Laut.

Menurutnya, perkara tersebut membuatkan dirinya sendiri menangis bahagia kerana diberi kesempatan untuk membimbing 490 orang untuk mengucap syahadah.

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut, ikuti perkongsiannya seperti berikut:

Menangis bahagia sangat di Semporna 2hari disini dapat 490 orang masuk Islam mengucap syahadah dari 4 buah kampung. Niat kerana dengar orang memerlukan bekalan makanan terus ke kawasan Bajau Laut yang tiada negara. Melihat hidup mereka hidup atas air. Ada atas bot.

Hidup atas air sepenuhnya. Sekali-sekala ke darat. Mereka tiada agama. Sampai mereka bertanya tentang tuhan. Kami tidak tahu tentang tuhan. Mereka dengan rela hati ingin memeluk Islam.

Sayu dengar mereka mengucap syahadah.Syukur tadi selesai bawa kayu dan mula bina sekolah. Kami cadang bina 3 sekolah.

Tadi dah dapat 6 guru untuk mengajar asas 3M dan Asas Islam. Akhlak dan kasih sayang.

Tadi dah letak kayu. Sebulan akan siap semuanya. Saya akan bayar gaji guru. Dan akan cuba bantu mereka secara berterusan.

Cikgu akan tinggal disana.Menangis jer hari ini. Terima kaseh Maritim menyediakan dan bantu kami dari mula sampai habis. Terima kasih PDRM.

Terima kasih Komando 69 dan PGA dan ATM. Terima kaseh Pengurusan Taman-taman Sabah yang memudahkan kami bina sekolah.

Terima kasih NGO yang terlalu banyak membantu mereka. Ini sedikit usaha kecil kami. Semoga menjadi asbab kebaikan. – EbitLew

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

https://www.facebook.com/ebitlewofficialpage/posts/3941644135865802

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *