Polis Tahan Dua Lelaki Dan Seorang Wanita Percayai Pengedar Dadah Di Semporna

Gambar BES TAWAUfm

WANITA ANTARA TIGA PENGEDAR DADAH DITAHAN DI SEMPORNA

SEMPORNA: 26 JUN 2019 – Wanita antara tiga pengedar dadah ditahan sepasukan polis Ibu Pejabat Polis Daerah Semporna dalam Operasi Sarang Bersepadu selama seminggu sejak rabu hingga ahad lepas di kawasan Hotspot, sekitar daerah ini.

Gambar BES TAWAUfm

Ketua Polis Daerah Semporna, Supritendan Sabarudin Rahmat dalam kenyataan berkata, kesemua mereka ditahan dalam operasi di Kampung Bangau-Bangau dan Kampung Batu.

Beliau berkata, hasil tangkapan ke atas wanita berkenaan, polis berjaya merampas 31 gram syabu bernilai 4-ribu 650-ringgit manakala 5.20 gram syabu bernilai 7-ratus 60-ringgit dirampas dari dua lelaki terbabit.

Gambar BES TAWAUfm

Menurut Supritendan Sabarudin, secara anggaran, jumlah dadah yang dirampas itu mampu menampung bekalan kira-kira 500 penagih.

Gambar BES TAWAUfm

Kes masing-masing disiasat dibawah Seksyen 39A(2) Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952, Seksyen 39A(1) dan Seksyen 12(2) Akta yang sama.

Jelasnya, lapan penagih turut ditahan dalam operasi itu dan lima penagih telah diserahkan kepada Jabatan Imigresen kerana tidal mempunyai dokumen pengenalan diri yang sah.

Sumber : #BESTAWAUfm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *