Pukul Suami Isteri Di Api-Api Centre, Dua Lelaki Tempatan Tidak Mengaku Salah

Screenshot daripada rakaman video CCTV tersebut menunjukkan sekumpulan lelaki sedang memukul warga Pakistan yang juga pengadu dalam kes ini.

Mengaku Tidak Bersalah Belasah Suami Isteri

KOTA KINABALU: Dua lelaki yang membelasah suami isteri di belakang sebuah kedai serbaneka di Api-Api Centre, Ahad lalu mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret, di sini hari ini.

Kedua-dua tertuduh, Asainar @ Hassnar M.P. Ebrahim, 67, dan Fakarudin Ampong, 37, membuat pengakuan itu di hadapan Majistret Stephanie Sherron Abbie.

Bagaimanapun, Stephanie membenarkan kedua-dua tertuduh diikat jamin RM3,000 dengan seorang penjamin warga tempatan setiap seorang.

Kedua-dua mereka turut diarahkan melapor diri kepada pegawai penyiasat setiap dua minggu sekali sehingga kes selesai.

Stephanie turut memerintahkan kedua-dua tertuduh supaya tidak mengganggu saksi dan menetapkan 24 Jun depan untuk pengurusan kes.

M

engikut kertas pertuduhan, mereka didakwa dengan niat bersama tiga lagi individu yang masih bebas melakukan kesalahan merusuh pada jam 1 pagi, 2 Jun lalu.

Kedua-dua mereka dituduh mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Pendakwaan kes dilakukan Timbalan Pendakwa Raya, Megat Mahathir Megat Tharih Afendi.

Terdahulu, insiden pergaduhan berkenaan yang tular di media sosial sejak semalam dikatakan berpunca daripada isu pembayaran sewa apartmen.

Kedua-dua dikatakan bertemu untuk membuat perbincangan namun gagal mencapai kata sepakat sehingga tercetus pergaduhan. – Berita Harian

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *