Didakwa Merogol Gadis: Pendakwah Selebriti Direman Lima Hari

Pendakwah selebriti berusia 25 tahun(dua kiri) direman selama lima hari bagi membantu siasatan berhubung merogol wanita merupakan bekas juru jual di sebuah studio di Seksyen 7, Shah Alam Selangor tahun lalu.

SHAH ALAM: Seorang pendakwah selebriti yang ditahan berhubung dakwaan merogol bekas jurujual sebuah pasar raya tahun lalu direman lima hari bermula hari ini bagi membantu siasatan.

Perintah reman terhadap suspek berusia 25 tahun itu dikeluarkan Timbalan Pendaftar Mahkamah, Mohd. Zamir Suhaimee.

Suspek yang memakai baju berwarna hijau tiba di perkarangan kompleks Mahkamah Shah Alam di sini kira-kira pukul 9.32 pagi dan diwakili Peguam Syed Amirul Syed Edrus.

Terdahulu, suspek ditahan selepas mangsa berusia 23 tahun membuat laporan polis berhubung kejadian tersebut Rabu lalu kira-kira pukul 7.18 malam.

Semalam, Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib berkata, mangsa telah keluar dengan suspek yang dikenali menerusi media sosial Instagram yang bernama ‘DaiSyed_’ atau Syed Iqmal kira-kira pukul 8 malam pada 11 September tahun lalu.

Menurutnya, mangsa menaiki kereta milik suspek jenis BMW untuk membuat perbincangan berkenaan masalah kemurungan yang di hadapi dengan kaedah perubatan Islam.

 “Suspek telah membawa mangsa makan di sebuah kedai di kawasan Batu 3. Selepas itu, suspek telah membawa mangsa ke rumahnya di sebuah studio di Seksyen 7 dengan alasan untuk memberikan penerangan berhubung bagaimana hendak pulih daripada penyakit kemurungan.

“Semasa di rumah suspek, mangsa telah dirogol dan tidak terdaya hendak melawan. Malah, mangsa juga tidak tahu cara keluar dari tempat tersebut,” katanya dalam kenyataan di sini.

Jelas Baharudin, keesokan harinya, suspek telah memberikan amaran kepada mangsa supaya merahsiakan perkara yang terjadi dan memaklumkan dirinya akan dipantau daripada jauh setiap masa.

“Suspek terus menghantar mangsa ke lobi dan mangsa menaiki kenderaan aplikasi e-hailing untuk pulang ke rumah sewanya  di Subang Jaya.

“Namun, mangsa telah dimasukkan ke Hospital Kajang kerana mengalami tekanan perasaan yang teruk serta dirujuk ke rawatan psikiatri dan perlu rawatan susulan pada 23 September tahun lalu.

“Malah, pada Oktober tahun lalu, mangsa telah balik ke rumah keluarga di Triang, Pahang dan telah mendapat rawatan semula di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh dan ditahan selama lima hari di wad psikiatri.

“Pihak hospital juga memaklumkan  mangsa telah mengalami tekanan perasaan yang teruk serta trauma akibat dari kejadian tersebut dan masih menerima rawatan susulan,” ujarnya.

Tambahnya, kes disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan. 

Baru-baru ini, pendakwah selebriti terbabit membuat laporan polis terhadap pemilik akaun Twitter, @ainunnnajwa yang didakwa memfitnahnya merogol seorang gadis.

Malah, pendakwah itu juga mengakui kesal dengan dakwaan tidak berasas itu selain menyifatkan apa yang berlaku ini sebagai fitnah paling buruk sepanjang kariernya. – UTUSAN ONLINE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *