Kami Dengar Suara Rakyat Tawau Dan Api-Api – Christina

Christina Liew

KOTA KINABALU: Suara rakyat terutama di kawasan Parlimen Tawau dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Api-Api didengari.

Anggota Parlimen Tawau, Datuk Christina Liew berkata demikian dan kini menjalani kuarantin wajib 14 hari di sebuah hotel di Kuala Lumpur setelah ujian sapuan COVID-19 pertama di Pejabat Kesihatan KLIA diikuti dengan ujian kedua sebagai persiapan untuk menghadiri persidangan Parlimen Malaysia ke-14.

Sebagai seorang yang cukup aktif, beliau berkata kuarantin sukar dilakukan terutama ketika banyak perkara yang memerlukan perhatian segera.

“Saya harus mengingatkan diri bahawa mematuhi prosedur operasi standard (SOP) adalah salah satu cara penting untuk melakukan peranan kita dalam memutuskan rantaian jangkitan COVID-19.

“Saya ingin meyakinkan anda bahawa saya telah mendengar permintaan anda untuk meminta bantuan segera. Saya mungkin tidak dapat berada di sana secara fizikal sekarang, tetapi pegawai kami di Pusat Khidmat Rakyat Parlimen Tawau bekerja keras untuk memenuhi keperluan anda.

“Saya selalu berhubungan dengan mereka untuk memantau dan mengarahkan kegiatan ini,” kata Christina, yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Api Api, dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini, Isnin.

Mereka yang memerlukan bantuan di kawasan Parlimen Tawau disarankan untuk menghubungi Fung Thin Yein di talian 012-6114700 dan Robert Penggai di 011-33807901 manakala untuk DUN Api-Api, bolehlah menghubungi Grace Lee di Pusat Khidmat Masyarakat Api-Api di talian 019-8819270, tambah Christina.

“Sayangnya, sumber daya kita terhad dan permintaan akan selalu melebihi bekalan yang ada pada masa ini, terutama sekarang kita berada di pihak pembangkang,” katanya.

Walau bagaimanapun, beliau memberi keyakinan untuk memastikan keperluan rakyat dipenuhi, para petugas berkenaan akan berusaha membawa mereka ke badan-badan kerajaan yang berkaitan untuk mendapatkan bantuan yang diperlukan.

“Saya tahu sekarang ini adalah masa yang sukar bagi semua orang. Mari kita bersama-sama cuba menempuhi masa-masa sukar ini bersama dengan kesabaran, kebaikan dan harapan. Jaga keselamatan dan kekal yakin,” katanya. – Utusan Borneo

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *