Wanita Terselamat, Kereta Hangus Terbakar

Anggota Bomba memadamkan sebuah kereta yang terbakar di Jalan Bundusan

PENAMPANG: Seorang wanita terselamat daripada maut selepas sempat keluar menyelamatkan diri dari keretanya yang terbakar ketika menghidupkan enjin dalam kejadian di Jalan Bundusan, di sini, pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.30 tengah hari itu, mangsa berusia 20-an dikatakan cuba menghidupkan kereta Proton Saga miliknya sebelum terhidu asap yang keluar daripada bahagian enjin.

Anggota Bomba memadamkan sebuah kereta yang terbakar di Jalan Bundusan

Komander operasi Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Penampang, Mohd Khairul Abd Kohir berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan daripada orang awam pada jam 12.45 tengah hari.

Katanya, sepasukan lapan anggota bersama dua jentera dikerah ke lokasi kejadian yang terletak kira-kira dua kilometer dari BBP Penampang.

“Setibanya di lokasi, api masih marak menbakar sebahagian besar kenderaan berkenaan dan operasi pemadaman segera dijalankan menggunakan satu aliran air dari jentera bomba.

Anggota Bomba memadamkan sebuah kereta yang terbakar di Jalan Bundusan

“Api kebakaran berjaya dikawal pada jam 12.56 tengah hari sebelum tamat sepenuhnya selepas 14 minit operasi dijalankan,”katanya ketika dihubungi, hari ini.

Mohd Khairul berkata, kenderaan Proton Saga berkenaan musnah 100 peratus namun tiada sebarang kecederaan atau kemalangan jiwa dilaporkan berlaku.

Katanya, siasatan masih diteruskan bagi mengenalpasti punca kebakaran dan jumlah kerugian dalam insiden berkenaan. – Berita Sabah

Ikuti kami di Telegram Untuk Mendapatkan Info Dari Negeri Sabah: klik 👉 https://t.me/sabahpost

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *