BN Mahu Menang Untuk ‘Temankan’ Bung Moktar

Ketua UMNO Sabah, Datuk Seri Bung Moktar Radin (dua dari kanan) bersama Ketua UMNO Bahagian Kimanis, Datuk Mohamad Alamin (tiga dari kiri) yang diumumkan sebagai calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Kimanis di Kimanis

Antaranya isu berkaitan pelaksanaan Lebuh Raya Pan Borneo dan Pas Sementara Sabah (PSS), selain memperjuangkan nasib rakyat yang berdepan kos sara hidup tinggi.

“Mesti ada suara dalam Dewan Rakyat menuntut projek Pan Borneo disiapkan ikut jadual, mempersoalkan PSS kepada Timbalan Menteri Dalam Negeri dan memperjuangkan masalah rakyat. Kita perlukan suara pembangkang yang kuat,” katanya.

Katanya, calon BN, Datuk Mohamad Alamin memenuhi ciri-ciri pemimpin dikehendaki parti itu untuk membawa suara rakyat Sabah di Parlimen.

“Kita mahu pilih wakil rakyat yang boleh berkhidmat untuk rakyat. Calon kita semua orang di sini kenal, dia berpengalaman, berpendidikan dan pernah jadi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bongawan.

“Calon kita masih muda lagi, ada tenaga. Beliau tegas, petah bercakap dan sentiasa memperjuangkan hak serta nasib rakyat di Sabah,” katanya.

Sementara itu, Mohamad dalam ceramah ringkasnya di lokasi sama mengakui BN tidak mampu kembali menjadi kerajaan walaupun beliau memenangi Parlimen Kimanis pada PRK itu.

“Saya sedar kalau menang pun tidak ubah kerajaan tapi saya janji bawa suara Sabah dan Kimanis. Banyak isu, seperti PSS… saya sangat fobia. Nampak sangat Parti Warisan Sabah (WARISAN) tidak membela nasib rakyat Sabah, sebaliknya bela nasib warga asing.

“Saya akan beritahu Azis Jamman (Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Mohd Azis Jamman) di Parlimen untuk beri perhatian serius terhadap isu PSS ini,” katanya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *