Isteri Hamil Maut Dipanah Bekas Suami

Devi Unmathallegado

LONDON: Akibat dendam kerana ditinggalkan isterinya untuk lelaki lain, seorang suami membuat perancangan selama setahun sebelum akhirnya menembak dan membunuh wanita yang sarat mengandung itu menggunakan busur silang.

Sky News melaporkan, Devi Unmathallegado, 35, maut selepas panah ditembak bekas suaminya Ramanodge Unmathallegado, 51, menusuk jantungnya, namun bayi dikandungnya diselamatkan menerusi pembedahan kecemasan.

Ramanodge Unmathallegado

Unmathallegado dilaporkan berang kerana Devi mahu melarikan diri daripadanya, malah turut merancang membunuh pasangan baru Devi, Imtiaz Muhammad.

Menurut laporan The Metro, Unmathallegado bersembunyi di dalam bangsal di kediaman pasangan berkenaan pada pagi kejadian, dengan berbekalkan senjata termasuk busur silang, anak panah, tukul, pisau dan gunting.

Mahkamah diberitahu, dia mengambil masa beberapa bulan mengumpul senjata serta melakukan pemerhatian di kediaman pasangan itu sebelum melaksanakan perancangannya pada November tahun lalu.

Bagaimanapun, kebetulan pada pagi itu Imtiaz masuk ke bangsal berkenaan seterusnya mengganggu perancangan Unmathallegado.

Tertuduh mengejar Imtiaz ke dalam rumah dan melepaskan busarnya selepas melihat bekas isterinya di situ.

Wanita itu cedera parah ketika cuba melarikan diri ke aras atas rumahnya sebelum Unmathallegado berjaya dihalang dan senjatanya dirampas.

Unmathallegado kini dibicarakan kerana menafikan semua tuduhan terhadapnya. – Agensi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *